Přemek Kubák
post-title Rádi propojujeme weby i jejich majitele https://www.premekkubak.cz/wp-content/uploads/link-1545625_1920.jpg 2020-04-10 19:15:51 yes no Publikováno uživatelem Rubrika: Blog

Rádi propojujeme weby i jejich majitele

Rubrika: Blog
Rádi propojujeme weby i jejich majitele

Mnoho lidí si myslí, že weby jsou jen takové vizitky a že stačí, když se web vytvoří a hotovo. Jenže ono je to trošku složitější. Proto si řekněme alespoň elementární pravidla, která by nás měla při propojování webů vést.

Vyhledávače jsou dnes velmi chytré a jejich cílem je poskytovat uživatelům co nejlepší odpovědi a jejich dotazy. Proto se vyhledávače snaží poznat, který web (respektive podstránka webu) je kvalitní a její obsah je nejlepší odpovědí na daný dotaz.

Jak se pozná kvalitní web

Signálů, které svědčí o tom, že je web kvalitní, je celá řada. Základem je vždy atraktivní obsah, který zajímavě hovoří o tématu, na které je zaměřen. Zdaleka to ale není vše. Jedním z nejsilnějších signálů, které napovídají vyhledávači, jsou odkazy. A to především ty odkazy, které jsou umístěné v textu.

Je to jako v životě. Pokud se o něčem hovoří, je to zajímavé. Ale v internetovém světě nestačí jen někde o něčem hovořit, ale je potřeba také na daný web vést odkazy. Mnoho z nich vzniká samovolně, třeba v diskusích, ale my tvůrci webových stránek také víme, jak efektivně a cíleně takové propojení provést.

Příklad špatného propojení webů

Způsobů, jak propojit weby pomocí odkazů je celá řada. Základním pravidlem kterého bychom se při této práci měli držet, je tématická příbuznost webových stránek. Není příliš efektivní propojovat, neboli prolinkovávat například web o kuchyních s webem o jímkách. Jednak to vypadá dost okatě až nepřijatelně a uživatelé žádného z obou webů to neocení, ale také to neocení vyhledávače. Takový odkaz bude vnímán pravděpodobně dokonce negativně.

Příklad správně tématicky propojených webů

Ideální situace je zejména tehdy, pokud si propojované weby (firmy) nekonkurují. Takto to bývá často například tehdy, když jsou firmy z jiného města, nebo jsou jejich obory pouze příbuzné a nikoli stejné. Pokud například máme klienta, jako je realitní kancelář a druhého klienta, který dělá stěhování, můžeme jejich weby vzájemně propojit. Stejně tak můžeme web stěhováků propojit například s webem firmy, která dělá autodopravu. Zkrátka a dobře je tématická příbuznost klíčová.

Typy propojení

Existuje mnoho způsobů, jak propojovat weby. To ostatně velmi pěkně ukazuje úvodní obrázek. Velmi pěkně jsou popsané způsoby odkazování na Wikipedii a proto se o tom nebudu víc rozepisovat.